[Olug-list] Noe i veien med hardvaren?

Steinar Johansen steinar.johansen17 at chello.no
Thu, 02 Aug 2007 12:24:53 +0200

Linuxdistrubisjonen Suse 10,1 har blitt innstallert 2 ganger p=E5 min=
 PC.
Jeg er forn=F8yd med det meste, men det er en del ting som ikke funge=
rer,
som f. eks:

Lydredigeringsprogrammet Audacity bare suser ved avspilling.

Det blir d=E5rlig kvalitet ved brenning av datafiler i K3B.

Innstillingene i de aktuelle programmer er sjekket.

Den samme utgaven av Suse 10,1 er ogs=E5 innstallert p=E5 en annen PC=
, hvor
de samme valg og avkryssninger ble gjort under innstalleringen, uten =
at
disse problemene oppsto.
Det er derfor grunn til =E5 sp=F8rre, burte jeg valgt en annen hardva=
re?,
eller kan det v=E6re at forskjellige typer hardvare krever forskjelli=
ge
innstillinger i operativsystemet?

Dette er hardvaren jeg bruker:

Hovedkort:                          Asus  A8N-SLI  SE,  nForce4=20
SLI,Socket-939,  ATX,  S-ATA,  GbLAN,  DDR,  PCI-Ex16

Prosessor:                          AMD  Athlon  64  3700+  2.2GHz=
=20
Socket  939,  1MB,  BOXED

Minne:                                 Crucial  PC3200  DDR-DIMM=20
2048MB  CL3  KIT  Kit  w/two  matched  PC3200  CL3  DDRs

Lydkort ved innstallering:   Hovedkortets innebygde

n=E5v=E6rende lydkort:           Lexicon  Alpha  USB

DVD Brenner:                    Plextor  PX-716AL  Bulk  Slot  In

Jeg vill ogs=E5 nevne at mitt nye lydkort av og til ikke virker ved
oppstart av marskinen.
Hvis det s=E5 virker ved ny oppsatart, er lydkvaliteten helt fin, med
unntak av Audacity.

Kan det evnt. ha noen hensikt =E5 innstallere Suse 10,2, eller andre
Linuxdistrubisjoner, eller et annet operativsystem?