[Olug-list] Gratis hjelp til å installere Linux

Per Øyvind Karlsen pkarlsen at mandriva.com
Sat, 3 Feb 2007 20:05:46 +0100

Lørdag 03 februar 2007 14:31, skrev Bosse Klykken:

> "Dere"? Jeg er ikke medvirkende i PING/OLUGs installfest, jeg sier
> bare det jeg mener om saken.

> Jeg står ved det jeg skrev i forrige mail om at det bare skulle mangle
> dersom det faktisk er et samarbeid med Canonical. Det kunne sikkert
> vært tilsvarende for Mandriva dersom de bidro.
Vel, jeg synes nå allikevel at posteren kunne trenge en liten forandring,
feks. kanskje redusere Ubuntu-banneren som opptar meste plassen og plassere
den på litt mer diskret sted (feks. noe a'la "I samarbeid med Ubuntu Norge"
med logo etc. nederst på bunnen eller no??) og samtidig endre navn på
plakaten. :)
Det ville nå i hvert fall gi mindre grunnlag for forvirring og vekke interesen
blant andre også. Men just for the record, min "klaging" var ikke om
manglende profilering av Mandriva, jeg nevnte det overhodet ikke, problemet
var vel heller overdådig og ensfokusert profilering av Ubuntu (jeg hadde vært
like kritisk til om det faktisk hadde vært Mandriva).

> Jeg ser egentlig ikke at man "utelukker frivillige" på den måten. Det
> jeg sier er at det kanskje gjør installfesten lettere å gjennmomføre
> dersom man fokuserer på én distro, men jeg skal medgi at det nok ikke
> er /helt/ optimalt. Det aller beste er jo såklart om alle frivillige
> er velkommen til å bidra til arrangementet, og det tror jeg også
> egentlig er tilfelle på dette arrangementet. Kanskje noen av
> arrangørene av installfesten kan komme med en kommentar til dette.
Nei, "utelukke" var kanskje litt feil ordbruk, dog invitasjonen kunne jo lett
tydes dithen og jeg skal ta selvkritikk for å ikke ha gjørt den store
innsatsen til å bidra, men har ikke sett no "invitasjon" til slikt på listen
og har heller kanskje ikke gjort det store for å undersøke det nærmere.

> Igjen, det er nok ikke optimalt, men jeg forstår hvorfor det eventuelt
> blir gjort på den måten. Kanskje man neste gang kan trekke inn
> ressurser i forkant som kan stille på vegne av "sin" distro, om det så
> er Mandriva, Gentoo, Fedora eller whatever.
Det stiller jeg meg veldig positivt til, hvis noen kan legge opp for at andre
kan delta i prosessen, evt. peke meg i retning av hvor den allerede befinner
seg så vil det være finfint. :)

> TG05, som jeg skrev. Ubuntu 4.10 ble distribuert til alle deltakere
> gjennom goodiebagen som de fikk ved ankomst. Tiltaket ble kommentert i
> pressen i etterkant, men selv syntes jeg det var en formidabel suksess
> siden det ga kidsa et godt incentiv til å prøve Linux. Dog, hvor mange
> som endte opp med å bruke det er det ingen som vet.

> Aner ikke, jeg er ikke med i staben lenger. Nå jobber jeg for å få =
en
> fri programvare-stand der med backing og innhold fra aktuelt
> næringsliv og LUG/BUGer. Om du er interessert i å bidra med noe slikt
> [...]
Gjerne det, gjerne pek meg i riktig retning her også, evt. gi meg en en liten
mail ang. det så har du min interese. :)
Takket for konstruktiv tilbakemelding!