[Olug-list] Gratis hjel p til å installere Linux

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed, 14 Feb 2007 00:04:48 +0100

[Kenneth Rørvik]
> OLUG er lite, men det er neppe noe gjørokrati. De som snakker, skal
> høres, og meningene vurderes.

Konsekvensen kan bli at de som _kunne_ vurdert å gjøre noe ikke løfter
en finger for å unngå kritikken fra alle de som forlanger å bli hørt.

Så lenge en baserer seg på frivillig innsats ser jeg det som
urealistisk å satse på demokrati som organisering, der alle kan
forlange å bli hørt, og alle som frivillig gjør en innsats kan oppleve
å få sin innsats kritisert og torpedert av noen som nøyer seg med å
kritisere.  Resultatet kan bli en solid nedgang i andelen som er
villig til å løfte en finger.  Det er stor forskjell på aktivitet der
en må ha spesiell tilgang for å delta, og aktivitet der alle kan gjøre
en innsats hvis de vil.  OLUG har så vidt jeg vet mest av den siste
typen.

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinhodtsen