[Olug-list] Re: [Olug-list] Gratis hjelp til å installere Linux

Kenneth Rorvik krorvik at gmail.com
Wed, 14 Feb 2007 09:36:58 +0100

On 2/14/07, Petter Reinholdtsen <pere@hungry.com> wrote:
> [Kenneth Rørvik]
>
> Konsekvensen kan bli at de som _kunne_ vurdert å gjøre noe ikke løf=
ter
> en finger for å unngå kritikken fra alle de som forlanger å bli h=
ørt.

Nei ærlig talt, om folk er så redde for å bli utfordret på meningene
sine, eller å få de overstyrt, eller bare gjør noe i en
konsensussituasjon, så er problemet helt andre steder enn i
styreformen. Jeg sa dessuten vurderes, ikke automatisk *følges*. Hva
om en person som enda ikke har bidratt, men har en god mening, blir
oversett fordi han ikke har GJORT noe enda?

All respekt til de som gjør ting, men jeg respekterer IKKE at meninger
overkjøres bare på grunn av avsenderens gjørokratistatus. Det hører
ikke hjemme i en brukergruppe.

>  OLUG har så vidt jeg vet mest av den siste
> typen.

Definitivt, og så vidt jeg kan se har det i OLUG sitt tilfelle fungert
bra. OLUG er styrt etter svært åpne prinsipper, og de som gjør noe,
gjør det etter å ha luftet meninger og sjekket hva de andre synes.

--
mvh, Kenneth Rørvik
Tlf 4009 4949