[Olug-list] OSS

Per Øyvind Karlsen pkarlsen at mandriva.com
Wed, 14 Feb 2007 11:54:19 +0100

Onsdag 14 februar 2007 11:44, skrev Sigmund Kopperud:
> Jeg har lett og lett, men kommer ikke fram til en utgave av Open Sound
> System på nettet, og i Alpha Centauri snakker de med smurfestemmer..=
. :-S
> Noen som veit hvor jeg kan finne OSS-driverne / få ALSAs OSS-emuleri=
ng til
> å funke ordentlig?
Hm, jeg tror du sikter litt feil nå, oss-drivera er standarddrivere som følger
med kjerna di, så å leite etter andre er det nok ingen vits i, og du vil nok
bruke alsa og oss-emulering i stedet, så der er du på riktig spor. :)

Har du problemet ellers i linux, eller gjelder det bare alpha centauri?

Vil anta at Alpha Centauri er SDL-basert og benytter seg av dine egne
SDL-biblioteker, kanskje det kan hjelpe å skifte output-driver for SDL..

Prøv feks. å åpne en terminal, endre SDL lyddriver til alsa med 'export
SDL_AUDIODRIVER=alsa' og deretter kjør alpha centauri fra samme terminal.
--
Regards,
Per Øyvind Karlsen