[Olug-list] Virus på Linux?

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Mon, 26 Feb 2007 21:02:32 +0100

On Mon, 2007-02-26 at 20:26 +0100, Steinar Johansen wrote:
> Hvor stor sannsynlighet er det for å få virus på Lin=
ux.

Mikroskopisk. Man er rimelig sikker bare man akspeterer standard
brannmurinnstillinger, lar være å slå på tjenester som kan nås utenfra
under installasjonsprosessen og kjører sikkerhetsoppdatering av
installert programvare jevnlig.

> Min distribusjon er Suse Linux 10,1. Bør jeg laste ned viruspr=
ogram?, og
> hvilke av disse kan i tilfelle anbefales?

Tror ikke du finner virusprogram for linux som er myntet på Linux-virus,
fordi linux-virus er nærmest ikke-eksisterende.

Mvh Jarle Bjørgeengen