[Olug-list] ALPHA Lexicon, og Suse 10,1?

Morten Sickel Morten at sickel.net
Tue, 17 Jul 2007 12:26:42 +0200

On Tuesday 17. July 2007, Steinar Johansen wrote:
> Jeg holder p=E5  =E5 teste et lydkort som heter ALPHA Lexicon med Linux
> versjonen Suse 10,1.
> Forel=F8pig er det bare Real Player, og vellkomstmellodien ved oppstart av
> marskinen, som virker med dette lydkortet.
> Hva kan evnt. gj=F8res for at de andre medieprogrammene i mitt system
> skall virke med dette lydkortet?

Kan du v=E6re litt mer spesifikk? Hvilke andre programmer og skrivebordsmil=
j=F8=20
(kde / gnome) er det du bruker? I en del programmer kan du velge=20
forskjellige "sound system" og "output plugin" i settingene, pr=F8v =E5=20
eksperimentere litt der. For=F8vrig, jeg f=F8lger ikke mest med p=E5 Suse, =
men er=20
ikke 10.1 litt gammel? Det har skjedd litt med lyd i det siste... At du f=
=E5r=20
oppstartslyd og Realplayer til =E5 funke er ellers et godt tegn :-)

Morten