[Olug-list] Forslag vdr. audioredigering?

Steinar Johansen steinar.johansen17 at chello.no
Thu, 19 Jul 2007 12:19:06 +0200

mitt nye lydkort Alpha Lexikon gir god lyd b=E5de p=E5 inn og avspill=
ing i
flere programmer i min distrubisjon Suse 10,1, men jeg skulle gjerne
hatt et brukbart lydredigeringsprogram.
Er det noen som kjenner til noe som kan virke i mitt system med dette
lydkortet?

Audacity (audioredigering) ser ut til =E5 v=E6re et veldig bra progra=
m,
hviss det bare er mulig =E5 f=E5 det til =E5 virke i mitt system med =
dette
lydkortet?

Jeg  har testet Audacity (audioredigering), men det lager bare en jev=
susende lyd i h=F8ytallerne ved avspilling av lydfiler.
bortsett fra dette ser det faktisk ut som programmet virker omtrent s=
om
det skall, for mark=F8ren beveger seg over filene og kontrolls=F8ylen=
e viser
at lyden blir registrert.

Jeg har ogs=E5 laget prosjekter i Audacity, som gir god lyd ved avspi=
lling
i andre programmer.
N=E5r det gjelder lydopptak i Audacity, s=E5 blir dette godt registre=
rt av
s=F8ylene i kontrollpanelet, men selve lydfila f=E5r veldig svak lyd.
Lydniv=E5justeringene i kontrollpanelet har ingen funksjon, for Lydni=
v=E5et
blir det samme uansett hvilken stilling disse har.