[Olug-list] Open source varetelling eller ecommerce

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri, 1 Jun 2007 21:24:37 +0200

[Kenneth Aar]
> Hei
>
> Jeg leter etter en opensource varetellings webapplikasjon eller en
> ecommerce pakke.
>
> De fleste ecommerce applikasjoner fungerer bra, men mangler mulighet
> for å ha flere brukere som kun kan styre og stelle med sin egen
> avdelings varetelling... Noen som har et tips?

De varetellinger jeg har vært med på har vært håndtert som litt
spesielle salg, der alt telles og registreres som "solgt", og så tas
det til slutt ut en rapport over hvor mye som er solgt.  Jeg antar
kassaløsninger basert på fri programvare kan håndtere noe lignende,
der salget betales på kreditt mot en konto, og alle som teller fører
mot samme konto?  Jeg har dog kun vært med på slike tellinger som en
teller eller selger, og har aldri vært involvert i rapportskrivingen
og etterarbeidet.

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen