[Olug-list] GTK-feilmelding

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Thu, 14 Jun 2007 13:14:35 +0200

Hei!

Jeg sitter her med noe kritisk bildebehandling, til et prosjekt som s=
kal
v=E6re ferdig p=E5 kort tid.

N=E5r jeg =E5pner Cinepaint, f=E5r jeg f=F8lgende feilmelding:

"(cinepaint:30626): Gtk-WARNING **: A floating object was finalized.
This means that someone called g_object_unref() on an object that had
only a floating reference; the initial floating reference is not owne=
by anyone and must be removed with g_object_ref_sink()."

Programmet (Cinepaint 0.22-0) virker tilsynelatende med alle relevant=
funksjoner intakt inkludert farvestyring, s=E5 denne feilmeldingen er=
 den
eneste indikasjon p=E5 at noe ikke er helt som det skal v=E6re.

Sp=F8rsm=E5let er om feilmeldingen indikerer at det er en programfeil=
 som
kan tenkes =E5 krasje programmet eller gj=F8re det ubrukelig, eller o=
m dette
er noe som jeg bare kan se bort i fra. Siden jeg ikke vet hva melding=
en
betyr eller forteller, vet jeg heller ikke svaret p=E5 det sp=F8rsm=
=E5let.

Kan noen hjelpe?

Per Inge =D8stmoen