[Olug-list] CygWin -> Linux (Slackware), remote X session

Jan Borgar cyborgar at gmail.com
Sun, 18 Mar 2007 20:51:37 +0100

Hei!

Scenario:
- Jeg har en laptop med WinXP og en Slackware 11 boks.  P=E5 laptop'en
kj=F8rer jeg CygWin med fungerende X og WindowMaker.  P=E5 Slackware
boksen kj=F8rer jeg ogs=E5 fungerende X med WindowMaker.  Jeg kan ssh'e
meg fra laptop'en i cygwin til slackware uten problemer.  Ideen er at
Slackware boksen skal st=E5 som en server uten skjerm, tastatur og mus
og fjernstyres fra laptop'en.

Det jeg lurer p=E5:
- Hvordan f=E5r jeg startet Slackware boksens WindowMaker i en "remote X
session" fra CygWin?  Er usikker p=E5 om det er noe annerledes =E5 gj=F8re
dette i CygWin enn om jeg hadde kj=F8rt fra en annen Linux boks(?)

Mvh
Jan Borgar Str=F8mmen