[Olug-list] Eksternt lydkort med USB-port?

Thomas Gramstad Thomas Gramstad <thomas at ifi.uio.no>
Tue, 6 Nov 2007 00:41:49 +0100 (CET)

Hei,

Jeg er ute etter et billig eksternt lydkort med USB-tilkobling som
er lett =E5 b=E6re med seg og t=E5ler =E5 bli fraktet mye rundt.
Bruksomr=E5det er =E5 kunne h=F8re musikknettsider og se Youtube-video
etc. p=E5 Ifi (som n=E5 er s=E5 godt som renset for maskiner med lydkort
ettersom de sm=E5 term-stuene med slike maskiner n=E5 er stengt pga.
tyverib=F8lgene).

Noen tips? Er dette slikt man bare kan plukke opp p=E5 Clas Ohlson,
eller er det ting jeg b=F8r v=E6re obs p=E5, bestemte merker som kan
anbefales (eller frar=E5des), osv.?

(Hm, burde kanskje egentlig spurt p=E5 en Ifi-gruppe, p=E5 den annen
side er vel dette et sp=F8rsm=E5l med et generelt svar, og dessuten s=E5
har vel de fleste her v=E6rt innom Ifi? :)

Thomas