[Olug-list] Test av spam filter, motta spam

Jørn Gabrielsen jorn at noding.com
Wed, 07 Nov 2007 12:30:57 +0100

Heisann.

Skal til å teste ut spamilter for postfix. Tør ikke å gjøre det på live
serverne i førsteomgang, så har satt opp et testmiljø.

Så er problemet, hvordan få spammen til å strømme inn på test serveren?

Noen som har ideer til hvor jeg kan legge ut e-postadressene, foruten
usenet, slik at spammerne skal fange dem opp?

Kan selvfølgelig sette opp en forwarding av spam jeg mottar andre steder
til testmiljøet, men føler ikke at testen blir reell da mailene da vil
komme fra en reel smtp server.

Blir kanskje litt tullete å begynne å kommentere artiklene på dagbladet
og VG bare for å tiltrekke seg spam også ;-)

Jørn