[Olug-list] Russisk (kyrillisk) på Linux?

Arne K. Haaje arne at drlinux.no
Thu, 31 Jul 2008 09:20:53 +0200

Nicolai Langfeldt wrote:
> [...]
ar

> Vet ikke om det er pine som ødelegger.  Du har tidligere avslø=
rt deg som
> KDE bruker.  Forsøk:
> - Bedre terminalprogram? konsole på kde?
> - kmail
> - thunderbird

Vi har en på jobb som bruker Thunderbird på Kubuntu med kyrillisk, og
det fungerer fint, så tipset over burde fugnere.

Uansett, hvis det er i konsollen, så kanskje du der har noe annet en
UTF-8 - altså at skallet overstyrer at du har satt UTF-8 i Pine?

Du kan jo prøve med å kjøre "set | grep LC" for å se om du finner noen
locale miljøvariabler med f.eks. latin-1 tegnsett.

Arne
Arne K. Haaje	| www.drx.no
T: 69 51 15 52	| M: 92 88 44 66