[Olug-list] Skjermkalibrering under Linux

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Thu, 27 Nov 2008 16:03:23 +0100

Petter Reinholdtsen wrote:

> <URL:http://www.pentaxforums.com/forums/post-processing-software/35=
882-linux-color-calibration-dilemma-suggestions.html>
> tyder p=E5 at slik programvare ikke finnes.  Antar du kan google li=
ke
> godt som meg, og har sett de samme sidene.  Fant ingen sider som ty=
det
> p=E5 at Spyder 3 fungerer med Linux.  Spyder 1 og 2 skal visstnok v=
=E6re
> mulig =E5 bruke.

Ja, jeg har lest de samme sidene.

Men jeg h=E5per og g=E5r ut i fra at det foreg=E5r en kontinuerlig ut=
vikling=20
for =E5 f=E5 denne typen maskinvare til =E5 virke under Linux.

I utgangspunktet hadde Colorvision heller ikke utviklet programvare f=
or=20
hverken Spyder 1 eller 2.

Per Inge =D8stmoen