[Olug-list] tv kort til kdetv

Steinar Johansen steinar.johansen17 at getmail.no
Thu, 09 Oct 2008 23:26:52 +0200

Jarle Bj=F8rgeengen skrev:

> Det forholder seg vel med tv kort , som med annen hardware, at det =
er
> kjernen som m=E5 st=F8tte hardware s=E5 vil tv-programmet (kdetv) b=
are virke
> hvis kjernen st=F8tter kortet. Litt forenklet.
Ja jeg hadde vell en anelse om at det er slik det er. Like vell ser j=
eg
at noen tv kort er knyttet til spesielle applikasjoner.

Hauppauges WinTV kort er jo tilsynelatende knyttet til Ive tv, og det=
 ser jeg jo at er mulig =E5 f=E5 til =E5 virke i Linux. S=E5 da er de=
t kanskje mulig at andre tv programmer ogs=E5 vill kunne virke med di=
sse kortene, hvis man installerer de rette driverne?