[Olug-list] Ice.net før Ice.no. Usb modemet D-50 har nå fått litt mere Linux sup port hos Ice

Kurt Nielsen kurtn at penguins.no
Mon, 27 Oct 2008 19:24:51 +0100

Det har nå dukket fram en egen pakke til brukere av modem D-50 for linux.
Den er beta står det, men virker på min bærbare pc med Ubuntu Beta 8.10
Det er en liten Gui sak som gjør det lettere å koble opp for de litt
mindre erfarne brukerne av linux

Gå til :   kundeservice  >  nedlatinger  >  programvare-for mer
informasjon klikk "her"  >  Og nederst på siden så står det

Linux drivere D50 (beta)

*Hvordan går jeg fram for å installere D50 drivere på Linux?*

Vedlagt finner du de siste linux drivere til D50 modemet. Driverne
virker på de mest vanlige linux distribusjonene. Merk at disse enda er i
beta.

D-50_Linux_UI-1.5.zip <http://support.ice.no/bin/customer/getAttachment/2=
1880-tDaPDXE4lznUUmTm9nKmqOZpm09dmSKGdCdGoIrAZycJKNNC2oGaUup7ch3pRDNU-0/D-50_Linux_UI-1.5.zip>

Det er en lang url'er til fila, så derfor har jeg ikke tatt den med her.

Ellers så virker jo D-50 modemet til Ice med network manager som følger med i Ubuntu 8.10. En må bare kjøre "sudo ./RDEVCHG" etter at en har plugget modemet inn i usb porten.
Da dukker tilkoblingen opp i network manageren. Første gang så må en også redigere brukernavn og passord på tilkoblingen i network manageren.

Kurt