[Olug-list] Finnes dette -- IP-telefon-dings?

Thomas Gramstad Thomas Gramstad <thomas at ifi.uio.no>
Fri, 20 Nov 2009 00:53:53 +0100 (CET)

Hei,

Jeg er p=E5 utkikk etter en dings som ligner p=E5 en b=E6rbar
mediespiller i st=F8rrelse, men som er p=E5 Internett og er en
IP-telefon og alts=E5 kan brukes til Skype (og/eller Asterisk) -- og
ikke noe annet. Alts=E5 ikke en b=E6rbar PC, men en telefon. Finnes
dette? Har spurt et par jeg kjenner, men de vet ikke om noe.
Utfordringen for en slik dings er at den stadig m=E5 skifte nett
hvis man er i bevegelse -- men det er jo mange =E5pne nett de
fleste steder n=E5, og dessuten er det fors=E5vidt greit om den ikke
kan brukes overalt alle steder ogs=E5.
Har litt vanskelig for =E5 tro at ingen har tenkt p=E5 =E5 lage dette --
s=E5 er det noen som vet om noe?

Thomas Gramstad
thomas@ifi.uio.no