[Olug-list] Ubuntu Norge @ Digi + Ubuntu 9.10 lansering og feiring i hele Norge

Rubén Romero y Cordero huayra at ubuntu.com
Thu, 22 Oct 2009 03:12:06 +0200

--00163641797db1753c04767bc8cc

Hei,

=3D Digi-TV =3D

Neste uke skal Digi-TV lage og publisere en sending med en introduksjon i
hva GNU/Linux er og en gjennomgang av Ubuntu 9.10 som kommer om en uke
(29.10.2009)

Se denne lenken for mer informasjon:
http://www.digi.no/826356/hva-lurer-du-paa-angaaende-linux

Det er mange sp=F8rsm=E5l som skal adresseres og vi dokumenterer prosessen =
i v=E5r
wiki: https://wiki.ubuntu.com/NorwegianTeam/PR/Karmic/DigiTV

Om du kan se gjerne over sp=F8rsm=E5lene som er blitt gjort hos Digi og skr=
iv
dem inn i wikien. I l=F8pet av de n=E6rmeste dagene skal vi finne l=F8sning=
er for
ALLE disse problemstillingene. Kom innom #ubuntu-no @ IRC FreeNode nettet
s=F8ndag kveld om du vil v=E6re med =E5 l=F8se noen av disse sp=F8rsm=E5l e=
ller har
forslag for selve presentasjonen/opptaket. For dette kan du ogs=E5 bruke
wikien om m=F8te tidspunktet ikke passer.

I den anledningen vil jeg invitere folk til =E5 melde seg for =E5 stille op=
p til
selve opptaket. Send en epost til min adresse ( huayra _@t ubuntu d_0.t_ co=
) med en liten intro om deg selv og svar p=E5 f=F8lgende sp=F8rsm=E5l:

* Hvor lenge har du brukt GNU/Linux og hvor lenge har du brukt Ubuntu?
* Hvor lenge har du brukt GNU/Linux som Desktop?
* Hva jobber du med?
* Har du presentasjons erfaring?
* Er du involvert p=E5 direkte eller indirekte med Ubuntu Norge og/eller de=
globale Ubuntu Community?
* Hva er din standpunkt om GNU/Linux og fri programvare contra OpenSource?
* Hvorfor skal du bli med p=E5 sendingen til Digi TV?
* Er du ledig i begynnelsen av neste uke (i Oslo sentrum)?

Vi oppfordrer jenter til =E5 v=E6re med =E5 synliggj=F8re kvinner som jobbe=
r, bruker
og/eller er aktive innenfor friprog, og har en forkj=E6rlighet for Ubuntu s=
om
distro og community til =E5 v=E6re med p=E5 dette. Gutta kan selvf=F8lgelig=
 v=E6re med
ogs=E5 :-)

Om du vil engasjere deg s=E5 har du sjansen til =E5 gj=F8re det n=E5!

Noen f=E5 blir plukket ut til dette, men jeg kan garantere at alle som meld=
er
seg kommer til =E5 f=E5 et svar selv om de ikke blir med. Jeg takker dere a=
lle
p=E5 forh=E5nd!

=3D Lanseringsfester =3D

Ellers vil jeg melde om at det er sannsynlig at vi holder lanseringsfester
for Ubuntu 9.10 aka Karmic Koala her:
* Bergen
* Gj=F8vik
* Grimstad
* Kristiansand
* Oslo (bekreftet)
* Troms=F8 (bekreftet)
* Trondheim

Jeg ber folk/entusiaster om =E5 bekrefte deres deltagelse p=E5 de forskjell=
ige
arrangementene s=E5 fort som overhodet mulig. Det er viktig =E5 f=E5 dette =
ut til
media og mailing lister slik at folk f=E5r vite om arrangementene lokalt.
Marketing materiell m=E5 lages og flotte LUG eller organisasjones logoer er
bare en fordel =E5 ha ogs=E5 :-)

Husk at dette M=C5 ikke n=F8dvendigvis  v=E6re eksklusivt for Ubuntu. Det k=
an v=E6re
et friprog arrangement eller hva dere selv vil f=E5 det til =E5 v=E6re. Ide=
en er =E5
samles for =E5 ha det g=F8y med andre som har interesse av =E5 fremme fri
programvare.

Om du bor i en av disse stedene eller et annet sted og har lyst til =E5
engasjere deg for =E5 f=E5 til en release party send gjerne en epost til me=
g s=E5
skal jeg s=F8rge for at du kommer i kontakt med andre som ogs=E5 er i n=E6r=
omr=E5de
eller kan gi deg r=E5d om hvordan du kan arrangere noe selv. Kun handling o=
samarbeid f=F8rer oss videre!

Du kan ogs=E5 bruke wikien eller forumet for =E5 melde fra om din delatgels=
eller for =E5 organisere eventene ytterligere:
 *  Wiki:
https://wiki.ubuntu.com/NorwegianTeam/Arrangementer/KarmicReleaseParty
 * Forum: http://forum.ubuntu.no/viewtopic.php?f=3D1&t=3D2688

Generelle forslag for aktiviteter under en release fest (basert p=E5 Oslo
erfaringene siden 2006):
 * Installasjonshjelp for de som trenger det eller vil pr=F8ve Karmic eller
andre distroer (f.eks. Fedora, OpenBSD eller CentOS) om folk kan/vil/gidder
=E5 installere det (husk =E5 brenne CD'er eller ha en PXE boot server med i=
mages
og ordne Internett tilgang)
 * Workshops (f.eks. "Hvordan bruke GPG i praksis")
 * Foredrag om Ubuntu eller friprog
 * Foosball tournament (i sammarbeid med http://www.foosball.no)
 * Mat+drikke (Pizza+Ubuntu Cola) om sponsing kan f=E5es
 * Vafler + kaffe (om noen gidder =E5 lage det). Som regel kan dette ordnes
gratis
 * Ubupils etterp=E5 for de som er der s=E5 lenge, har anledning og ikke ha=
r noe
imot alkohol. For andre er brus eller vann allti en mulighet.

Om du f=E5r til en samling ta et gruppebilde :-) Det er jo tr=F8ss alt bare=
 for
g=F8y dette her! Send gjerne en lenke til lista s=E5 kan vi gj=F8re det en =
del av
samlingen ;-)

i l=F8pet av f=F8rstkommende fredag vil det bli sendt informasjon om
arrangementene til flere mailister i Norge, media og andre interesse
organisasjoner. Vennligst bekreft din (eller din gruppes) deltagelse innen
fredag kl 20.00. Bekreftelser som kommer senere enn det tidspunktet blir
ikke med i v=E5r pressemelding (den er ikke laget enda, s=E5 om noen vil ta=
 tak
i dette er det ogs=E5 mulig =E5 gj=F8re det).

Jeg ser frem til =E5 f=E5 respons p=E5 dette og at flere engasjerer seg: Hu=
sk at
ting skjer ikke f=F8r du selv gj=F8r noe!

Med vennlig hilsen,

Rub=E9n Romero
https://launchpad.net/~huayra <https://launchpad.net/%7Ehuayra>

Kontaktperson for Ubuntu Norge
Ubuntu Member

--00163641797db1753c04767bc8cc

 en sending med en introduksjon i hva GNU/Linux er og en gjennomgang av Ubu=
ntu 9.10 som kommer om en uke (29.10.2009)<br><br>Se denne lenken for mer i=
nformasjon: <a href=3D"http://www.digi.no/826356/hva-lurer-du-paa-angaaende=
-linux" target=3D"_blank">http://www.digi.no/826356/hva-lurer-du-paa-angaae=
nde-linux</a><br>

sen i v=E5r wiki: <a href=3D"https://wiki.ubuntu.com/NorwegianTeam/PR/Karmi=
c/DigiTV" target=3D"_blank">https://wiki.ubuntu.com/NorwegianTeam/PR/Karmic=
/DigiTV</a><br>

[...]
 kan du ogs=E5 bruke wikien om m=F8te tidspunktet ikke passer.<br>

e opp til selve opptaket. Send en epost til min adresse ( huayra _@t ubuntu=
 d_0.t_ com ) med en liten intro om deg selv og svar p=E5 f=F8lgende sp=F8r=
sm=E5l:<br>

* Hvor lenge har du brukt GNU/Linux og hvor lenge har du brukt Ubuntu?<br>*=
 Hvor lenge har du brukt GNU/Linux som Desktop?<br>* Hva jobber du med?<br>=
* Har du presentasjons erfaring?<br>* Er du involvert p=E5 direkte eller in=
direkte med Ubuntu Norge og/eller den globale Ubuntu Community?<br>

* Hva er din standpunkt om GNU/Linux og fri programvare contra OpenSource?<=
br>
* Hvorfor skal du bli med p=E5 sendingen til Digi TV?<br>* Er du ledig i be=
gynnelsen av neste uke (i Oslo sentrum)?<br><br>Vi oppfordrer jenter til =
[...]
ogs=E5 :-)<br>

r><br>Noen f=E5 blir plukket ut til dette, men jeg kan garantere at alle so=
m melder seg kommer til =E5 f=E5 et svar selv om de ikke blir med. Jeg takk=
er dere alle p=E5 forh=E5nd!<br>

[...]
 =E5 ha ogs=E5 :-)<br>

 Det kan v=E6re et friprog arrangement eller hva dere selv vil f=E5 det til=
 =E5 v=E6re. Ideen er =E5 samles for =E5 ha det g=F8y med andre som har int=
eresse av =E5 fremme fri programvare.<br>

[...]
v. Kun handling og samarbeid f=F8rer oss videre!<br>

gelse eller for =E5 organisere eventene ytterligere:<br>=A0*=A0 Wiki: <a hr=
ef=3D"https://wiki.ubuntu.com/NorwegianTeam/Arrangementer/KarmicReleasePart=
y" target=3D"_blank">https://wiki.ubuntu.com/NorwegianTeam/Arrangementer/Ka=
rmicReleaseParty</a><br>

=A0* Forum: <a href=3D"http://forum.ubuntu.no/viewtopic.php?f=3D1&amp;t=3D2=
688" target=3D"_blank">http://forum.ubuntu.no/viewtopic.php?f=3D1&amp;t=3D2=
ert p=E5 Oslo erfaringene siden 2006):<br>

=A0* Installasjonshjelp for de som trenger det eller vil pr=F8ve Karmic ell=
er andre distroer (f.eks. Fedora, OpenBSD eller CentOS) om folk kan/vil/gid=
der =E5 installere det (husk =E5 brenne CD&#39;er eller ha en PXE boot serv=
er med images og ordne Internett tilgang)<br>

=A0* Workshops (f.eks. &quot;Hvordan bruke GPG i praksis&quot;)<br>=A0* For=
edrag om Ubuntu eller friprog<br>=A0* Foosball tournament (i sammarbeid med=
o</a>)<br>
=A0* Mat+drikke (Pizza+Ubuntu Cola) om sponsing kan f=E5es<br>
=A0* Vafler + kaffe (om noen gidder =E5 lage det). Som regel kan dette ordn=
es gratis<br>=A0* Ubupils etterp=E5 for de som er der s=E5 lenge, har anled=
ning og ikke har noe imot alkohol. For andre er brus eller vann allti en mu=
lighet.<br>

bare for g=F8y dette her! Send gjerne en lenke til lista s=E5 kan vi gj=F8r=
e det en del av samlingen ;-)<br>
[...]
te er det ogs=E5 mulig =E5 gj=F8re det).<br>

" target=3D"_blank">https://launchpad.net/~huayra</a><br>

--00163641797db1753c04767bc8cc--