[Olug-list] Re: [Olug-list] Re: [Olug-list] [Olug-list] Ubuntu 9.10 slippes ut 29. oktober 2009 - Fest i Bergen, Oslo, Trondheim og Tromsø

Alexander Karlstad alexander at karlstad.be
Wed, 28 Oct 2009 17:19:35 +0100

Simon Souyris Strumse skrev:
> Jeg er også veldig interessert i minnepinner med installasjonen. Ette=
r 3
> måneders stress med windows ppå netbooken vil jeg veldig gjerne til=
bake
> til Ubuntu, men mangler også leser!

Å dytte over en installasjon av Ubuntu på minnepenn er blitt særs
trivielt i senere versjoner (hardy++). Under System -> Administrasjon
har man "Lag en USB oppstartsdisk", og alt man behøver er en minnepenn
med kapasitet på ~1G og ISO-fil med ønsket Ubuntu-versjon :-)

Netboot hadde jo også vært kjekt, men etter hva jeg har lest[1] så er
det vel kun i Trondheim at de har planlagt dette. Ellers tror jeg ikke
det er noe problem å få en av de hyggelige menneskene i Oslo til å ordne
en minnepenn for deg/dere ;-)

[1] http://www.hardware.no/artikler/aarets_linux-fest/72750

--
Alexander Karlstad