[Olug-list] Re: [Olug-list] Trådløs mus og tastatur.

Sigg3.net sigg3net at gmail.com
Wed, 12 May 2010 15:01:18 +0200

I utgangspunktet ikke, men det er ikke garantert å virke feilfritt og
eller med avanserte funksjoner. Gjelder spesielt produsenter som
bytter chips inne i enheten uten å fortelle det til kundene sine (da
vil kanskje en versjon fungere feilfritt, mens en annen ikke i det
hele tatt).

For en database over kompatibel maskinvare se http://hardware4linux.info/
Databasen er naturligvis et "work in progress".

Ellers anbefales google. Søk etter "Fullt navn på produkt" og linux
Da er det lettere å finne ut i hvilken grad enheten fungerer og eller
hva som eventuelt må til. Siden kernel 2.6 synes jeg personlig at
maskinvarestøtten har eksplodert på Linux plattformen.

mvh Sigbjørn SÅ