[Olug-list] Wavedrum <--> Linux ?

Sigg3.net sigg3net at gmail.com
Sun Apr 1 17:00:52 CEST 2012

Heisann!

På spesifikasjonssida står det at Korg Wavedrom har følgende Input/Output jacks:

    Output: L, R ¼" unbalanced
    Phones: Stereo mini phone jack
    AUX IN: Stereo mini phone jack

D.v.s at ethvert lydkort (som støttes av Linux) vil kunne ta opp lyden
fra denne. Selv har jeg lekt med en Korg kaossilator med samme outputs
og da kjørte jeg lyden rett inn i mic inngangen, og tok opp med
Audacity. Det finnes en hel haug med mikseprogrammer til GNU/Linux,
litt avhengig av hvordan du jobber. Ardour er veldig profft, mens av
konvensjonelle trackere har du et større utvalg. Apple LP er ikke noe
annet enn en Midi sekvenser.'' Ardour kan gjøre det samme og mer.

Se f.eks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ardour_%28software%29
eller alternativt http://en.wikipedia.org/wiki/Rosegarden
http://en.wikipedia.org/wiki/Audacity

Og denne lista her: http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_audio_software

Wikipedia er din venn hva gjelder Linux/FOSS programvare. Lykke til!

mvh Sigbjørn

On Sat, Mar 31, 2012 at 7:52 PM, Thomas Gramstad <thomas at ifi.uio.no> wrote:
> Hei,
>
> Jeg tenker på å skaffe meg en Wavedrum,
> http://www.korg.com/wavedrum
>
> En venn av meg påstår:
>
> "For å få fullt utbytte av wavedrum bør du også ha en PC / Mac med
> mikseprogram. Da er det ikke grenser for hva du kan gjøre.
> Apple selger Logic Pro for 200 $, det er faktisk billig:
> http://www.apple.com/logicpro/
> Jeg bruker Garageband som følger med Mac-en. Men vil sikkert
> oppgradere til Logic med tid og stunder."
>
> Jeg er ikke interessert i å bruke tid på Mac-grensesnittet.
> [...]

Tired of Work? Try some Tales from the Road!
http://mcgtruckin.blogspot.com