[Olug-list] Støtt Linux Voice kampanjen!

Sigg3.net sigg3net at gmail.com
Wed Nov 13 20:55:46 CET 2013

Heisann!

Ville bare oppmuntre alle lesere av Linux Format og lyttere av TuxRadar å
sjekke ut _Linux Voice_.

Gutta i LXF/TuxRadar forlot Future Publishing for en måneds tid siden for å
starte et uavhengig prosjekt, Linux Voice, som vil være både et elektronisk
og trykket magasin, samt en tilhørende podkast. Jeg har vært abonnent av
Linux Format i flere år, og lyttet til TuxRadar de siste to årene. Det som
skiller ut disse nerdenes perspektiv fra enkelte andre utgivelser er at de
ikke ser på fri programvare og åpen kilde som produkter til konsum, men
kreative og sosiale prosjekter, ofte med smittsom entusiasme.

Linux Voice trenger din hjelp for å komme av bakken! De har startet en
indiegogo-kampanje for å samle inn £90000, og har etter 48 timer samlet inn
rundt £15000 pund. Det er per i dag 41 dager igjen på kampanjen som går
frem til 23 desember, og jeg tenkte jeg skulle informere om den til
interesserte på lista.

Dette er allikevel ikke bare en kampanje for et nytt blad, som de selv
skriver;
"We want to give something back. *50% of our profits will go back to Free
Software and Linux communities*, and our readership will choose where the
money goes. We want to sponsor projects, events, developers, and evangelise
the cause. We want to build long-term relationships with the people we
sponsor, so there's less uncertainty for projects year-on-year."

Linux Voice: http://www.linuxvoice.com/
Indiegogo kampanjen: http://www.indiegogo.com/projects/linux-voice/

Takk for oppmerksomheten!

Sigbjørn S. Åmdal