[Olug-list] Kommando/script for å sende alle filer i en katalog i epost?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Dec 9 13:25:50 CET 2014

[Kim Tore Jensen]
> Hei Thomas,
>
> Switchen -a tar kun et parameter. *.* expandes gjenom shellet til en eller
> flere filer, og derfor vil du få en feil dersom *.* ikke matcher nøyaktig EN fil.
>
> Gjør heller slik:
>
>     echo . | mail `ls *.* | xargs -n 1 echo -a | tr '\n' ' '` -s "<subject>" <e-postadresse>

Fungerer dette virkelig for deg?  Min mail-kommando kan ikke sende
vedlegg, så jeg lurer på hva slags versjon av mail-kommandoen du sitter
på.  Min er fra pakken bsd-mailx versjon 8.1.2-0.20111106cvs-1 på
Debian.

Jeg mistenker f.eks. mutt er mer egnet til oppgaven, da den har en
bryter -a for å sende vedlegg.  Har ikke testet det selv, dog.

--
Vennlig hilsen
Petter Reinholdtsen