[Styret] Re: bokser ?

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Sun Sep 12 12:20:21 CEST 2004

On Tue, Sep 07, 2004 at 03:16:08PM +0200, Denis Braekhus wrote:
> Hei,
>
> Hvordan gikk det med maskinene ? Fikk dere noe liv i dem ?

Hei Denis,

Senere på kvelden, samme dag som vi overtok maskinene, ble de fraktet
til Bunkeren og Startsiden-maskinen ble koblet opp og startet. Alt
ser OK ut.

Vi, Hector, Joachim og meg, kranglet litt med Debian Woody installeren
og byttet til Sarge for å få en driver til SCSI-kontrolleren. Dog på
grunn av en tabbe/bug under konfigurering av LVM så kom vi ikke helt i
mål den kvelden. Det finnes sikkert drivere til Woody også men vi hadde
ikke mulighet til å lage driverimage den kvelden.

Tanken var å kjøre en test-install på en av maskinene for å få litt
erfaring med HW, drivere og konfigurasjon før vi installerer og setter
den andre maskinen, Kvinneguiden, i produksjon. For deretter å sette
Startsiden-maskinen i gang.

Siden det så har jeg vert på ferie og jeg vil plukke opp tråden til
uken.

Hilsen,
--
Knut Ingvald Dietzel    E-mail: kid at dietzel dot no
                        WWW   : http://dietzel.no/