[Styret] Prosjekt: Linux Magasin

Jan Erik Bamrud jan.erik at bamrud.no
Mon Jul 3 11:37:16 CEST 2006

Dette er en henvendelse sendt til alle Norges LUG-er jeg klarte å finne
adresse til -  pluss noen til...

I dag sitter LUG-ene nærmest på hver sin tue, og medlemmene sprer sine
tanker og sin viten til medlemmene i egen LUG. Jeg mener ikke at det er galt
(for all del), men hva om vi utvider horisonten litt? Det vil neppe skade
hverken egen LUG eller Linux-/Open Source- samfunnet generelt.

Undertegnede har en idé om et fritt Linux magasin. Et prosjekt som jeg håper
LUG-ene vil være med på, et prosjekt som LUG-ene - og ikke jeg - kan tjene
på. Og selvsagt Linux og Open Source.

Idéen kom som et spørsmål mens jeg satt i solen leste noen av de dyre
Linux-bladene som finnes på markedet: "Hvorfor skal Linux-magasinene være så
dyre, når de omhandler noe som er fritt?".

Applikasjonene og Linux distroene utvikles på frivillig basis - hvorfor kan
ikke også bladene bli utgitt i samme ånd?

Denne tanken klarte jeg ikke å bli kvitt, så jeg måtte gjøre noe med med.
Domenenavn ble registrert, siden ble opprettet, og en mail til alle LUG-er i
Norge er herved sendt.

Med dette håper jeg på at min idé kan bli et godt bidrag til
Linux-samfunnet, men jeg kan ikke klare å kjøre dette prosjektet alene - av
flere grunner, bl.a. begrenset tid og begrenset viten.

Les mer om idéen på http://tuxbladet.org - og diskutér på forumet
http://tuxbladet.org/forum/

Med vennlig hilsen
Jan Erik Bamrud