[Olug-list] Skal sette opp IPCop

Joachim Mæland joachim@profine.net
Tue, 10 Dec 2002 18:53:01 +0100

Tuesday 10 December 2002 09:14, skrev Torbjørn Heltne:
> Jeg har tenkt å sette opp en brannmur mellom en ADSLruter og resten a=
> nettverket. For å slippe å endre noe på alle PCene i nettet da vi=
 gikk
> over fra ISDN til ADSL ble ADSLruteren satt opp til å ha IPaddresse
> 192.168.1.1 ved idriftsettelse. Når jeg nå skal sette opp IPCop mel=
der
> spørsmålene seg:
>
>  * Må GREEN og RED settes opp med forskjellig addresserange
>    pga NAT som IPCop skal gjøre?

Jeg frykter at vi mangler litt vesentlig informasjon om oppsettet ditt med
ISDN, oppsettet nå, ISP, HW og hva du egentlig forsøker...

Tar en råsjans...:

Router - 192.168.1.1 Samme som gammel router?
RØD - 192.168.1.2 Valgfritt, men ikke 1.1
GRØNN - 192.168.1.1 IP-en alle PC-ene dine forventer?

Med vennlig hilsen
Joachim Mæland

--
http://www.profine.net/