[Olug-list] Skal sette opp IPCop

Helge Bjørkhaug snutt@techie.online.no
Tue, 10 Dec 2002 19:04:01 +0100

On 10.12.02 at 18:53 Joachim Mæland wrote:

>Jeg frykter at vi mangler litt vesentlig informasjon om oppsettet ditt med

>ISDN, oppsettet nå, ISP, HW og hva du egentlig forsøker...
>
>Tar en råsjans...:

Tror du inne på noe der...:-)

>Router - 192.168.1.1 Samme som gammel router?
>RØD - 192.168.1.2 Valgfritt, men ikke 1.1
>GRØNN - 192.168.1.1 IP-en alle PC-ene dine forventer?
+ alle pc'er satt opp med statisk IP/route?

Uansett, så ville ha brukt DHCP på IPCop
- og da må man endre oppsettet på alle pc'er i nettverket.
Ville nok ha tatt jebben med å endre ip-oppsettet på alle pc'er.

_Men_, teoretisk så kan vel to nettkort ha samme IP i samme range.
Så, Joachim's forslag burde fungere.
--
Helge Bjørkhaug
Helge's lov nr. 1: Det eneste som er konstant, er forandringen.