[Olug-list] Nytt hovedkort, går det i Linux?

Helge Bjørkhaug snutt@techie.online.no
Fri, 13 Dec 2002 19:46:34 +0100

On 13.12.02 at 19:21 Per Inge Oestmoen wrote:

>Hei!
>
>I dag kjøpte jeg julegave til meg selv, og hva er vel bedre enn et
>Asus P4PE hovedkort, tenkte jeg. Om dette kortet kan det leses bl.a på
>
>http://www.hardwareseeker.com/resourcelink.html?rlid=55546
>
>og norsk:
>
>http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=10&GrpID
=&p=26908&t=&l=&view=related

>Vil det bli noen problemer med å få P4PE til å gå (eller opp og stå om
>man vil) med en av de nyere Linux-distroene som har kjerne 2.4.19?

Skulle ikke tro det. 'Selv' IDE-raid skulle vel gå greit.

>Jeg går selvsagt ut i fra som sikkert at det innebyggede lydkortet
>ikke virker under Linux, og vel heller ikke nettverkskortet, men vil
>det kunne bli andre problemer med kompatibilitet med selve hovedkortet
>og de andre funksjonene?

Nja, si ikke det....
På hjemmesiden til Asus finner du drivere for lyd og nett.
Sjekket lydkort driveren, som sier;
"Kernel Version must be 2.2.14 or later"
<http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4PE>
--
Helge Bjørkhaug
Helge's lov nr. 1: Det eneste som er konstant, er forandringen.