[Olug-list] OT? - Ociloscope til utlån, for å hjelpe medlem i nød???

Joachim Mæland joachim@profine.net
Sun, 9 Jun 2002 13:31:31 +0200

Et av våre medlemmer, Georg, opplever stadig mystiske problemer med ulike
distroer og HW... For meg virker det mest som X-files...

*Klippet vekk minst fire episoder med mildt sagt uforklarlige historier om,
(OT?), ISDN-bokser som brenner, distroer som tryner uten årsak, rebooter uten
varsel/meldinger og henger på de mest vidunderlige måter... Ender da opp med
siste Georg(TM)*

Prosessor eksploderer
Nytt HK+CPU virker ikke hos Georg
Nytt HK+CPU virker hos komplett
Nytt HK+CPU virker ikke hos Georg
Nytt HK+CPU virker plutselig
RH-7.3 installeres på nytt
Nytt HK+CPU jobber fint med RH-7.3
Nytt HK+CPU virker plutselig ikke

Jeg har fulgt Georgs fortvilte forsøk på å komme i gang med Linux, men står
nå rimelig rådløs og avkledd igjen....

Ingen av hans problemer kan tilskrives dokumenterte HW-feil. Utskiftinger av
hele/deler av HW hjelper/hjelper ikke i et tilfeldig mønster. Jeg lander
derfor på den eneste logiske konklusjon: AC

Derfor: Har noen tilgang til et ociloscope jeg kan låne for å sjekke AC hos
Georg?

Alternativt: Forslag til fremgangsmåte for 100% sikkert å fastslå at AC ikke
er problemet.

Med vennlig hilsen
Joachim Mæland, (som vet at dette er OT, men likevel relevant i forhold til å
bidra overfor andre Linuxbrukere)

--
http://www.profine.net/
http://www.joachim.biz/