[Olug-list] OT? - Ociloscope til utlån, for å hjelpe medlem i nød???

Håkon Eriksen hakon@ping.uio.no
10 Jun 2002 10:12:52 +0200

Joachim Mæland <joachim@profine.net> writes:

> Prosessor eksploderer

Øh?

> Jeg har fulgt Georgs fortvilte forsøk på å komme i gang med Linux,
> men står nå rimelig rådløs og avkledd igjen....

Siden du sier det på denne måten høres det ut som om han har brukt et
annet operativsystem før. Stemmer det, og i så tilfelle, virket det
da?

> Ingen av hans problemer kan tilskrives dokumenterte HW-feil.
> Utskiftinger av hele/deler av HW hjelper/hjelper ikke i et tilfeldig
> mønster. Jeg lander derfor på den eneste logiske konklusjon: AC

Ikke umulig. Jeg hadde problemer med at en maskin spontanbootet pga.
at maskinen stod på samme kurs som kjøleskapet og det ble en "dip" i
strømmen akkurat idet kjøleskapet slo seg av og på.

> Alternativt: Forslag til fremgangsmåte for 100% sikkert å fastslå at
> AC ikke er problemet.

Ville det ikke være enklere å flytte maskinen til en annen kurs, evt.
et annet hus/leilighet enn å skulle grave frem et oscilloscop?
Hvis dere har mulighet til å låne en UPS ville nok det også løse
problemene. (Gitt at det er strøm som er problemet, selvfølgelig).

--
 - håkon