[Olug-list] Re: VIA IDE / MSI Hovedkort / Gentoo (var Ocilloscope)

Denis denis@startsiden.no
Mon, 10 Jun 2002 15:08:39 +0200

On Monday 10 June 2002 02:20 pm, Kenneth Rørvik wrote:
> Hmm. VIA chipsettene ser ut til å være en fellesnevner. Georg har da også
> MSI HK.

Er det en generisk IDE driver en kan forsøke å benytte istedenfor den VIA
chipsett spesifikke ? Må dra hjem før jeg kan sjekke ut, men det skulle da gå
å kjøre uten VIA driveren ?

Hmm, intressant, verd å teste ! :)

> Jeg opplever selv filkorrupsjon på min maskin når jeg flytter mye data
> mellom de to IDEkontrollerne (VIA 686A og HPT370). Har brenner på VIA og
> HD (i raid0) på HPT, og det oppstår stadig feil på enkeltfiler på CDene
> jeg brenner ut.

Har også en Promise IDE raid kontroller på hovedkortet, men levde med
inntrykket av at denne var dårlig supportert i Linux. Når jeg holdt på å
rekompilere Gentoo patchet kjerne merket jeg meg at denne (sikkert også
vanilla 2.4) har Promise støtte. Noen som har erfaring med den driveren ?

Noen andre som har testet Gentoo forresten ?
Likte Portage systemet, og skulle altså ønske den funka bra istedenfor RH
hjemme :)
--
Denis Braekhus - ABC Startsiden AS
http://www.startsiden.no