[Olug-list] desktop distroer (var: Slackware)

Arne K. Haaje arne@drlinux.no
Tue, 01 Oct 2002 12:46:46 +0200

Per Inge Oestmoen wrote:
> Denis wrote:
>=20
>=20
>=20
[snip]

> [...]
-
> og fri programvare kommer med realistiske og gode alternativer slik at
> fri programvare kommer p=E5 desktopen for alvor. Dette er forutsetninge=
> for at vi f=E5r beholde PC'en som v=E5rt arbeidsredskap som vi selv
> kontrollerer og bruker p=E5 v=E5re egne premisser med programvare og de=
> hele.=20
>=20
> Da er det ikke n=F8dvendigvis noen l=F8sning at Adobe eller hvem det m=E5=
tte
> v=E6re porter sine applikasjoner til Linux.=20

Er det ikke? Hvorfor skal noen bytte fra Windows/Mac til Linux hvis de=20
ikke finner de programmene de trenger (eller noen like bra) for =E5 gj=F8=
re=20
jobben sin?

Jeg har en webdesigner p=E5 jobben som er helt klar til =E5 bytte til Lin=
ux=20
s=E5 snart han f=E5r Dreamweaver (e.l.) der, samt noen gode programmer fo=
r=20
Flash (Macromedia). Han har installert Slackware p=E5 sin laptop og synes=
=20
det fungerer helt topp, men han kan alts=E5 ikke f=E5 gjort jobben sin ut=
en=20
ovennevte programmer. Ergo, s=E5 bytter han ikke til Linux.

Arne
--=20
Arne K. Haaje	| T: 69 92 04 90
Bregneveien 9	| F: 69 92 04 91