[Olug-list] desktop distroer (var: Slackware)

Arne K. Haaje arne@drlinux.no
Tue, 01 Oct 2002 13:20:22 +0200

Per Inge Oestmoen wrote:
> "Arne K. Haaje" wrote:
>=20
>=20
>=20
>=20
>>
>=20
>=20
>=20
> Forutsetningen for at man p=E5 en produksjons-PC skal bytte til Linux e=
> - selvf=F8lgelig - at programmene p=E5 denne plattformen er like
> funksjonelle som de som tilbys til Windows.=20
>=20
> Det er nettopp derfor man trenger Open Source og fri
> [...]

Joda, men hva gj=F8r vi frem til da? Fortsetter =E5 bruke Windows siden m=
an=20
ikke f=E5r gjort jobben uten? L=E6rer oss C++ og GUI programmering alle=20
mann, eller betaler lisens for porting av et propriet=E6rt program?

Jeg er like begeistret som deg for =E5pen kildekode, men hvis porting av=20
noen propriet=E6re programmer til Linux kan f=E5 flere til =E5 bruke=20
operativsystemet, s=E5 er det En God Ting!

For mange brukere s=E5 er alt de trenger for =E5 bytte ett enkelt program=
, -=20
  f.eks. Dreamweaver, Photoshop, et 3D program eller noe annet spesiellt=20
som de ikke har funnet et =E5pent alternativ til. Kan de bare f=E5 dette =
ene=20
programmet som de trenger s=E5 bruker de gladelig =E5pne alternativ til=20
kontorst=F8tte og mail. F.eks. s=E5 bytter de ut MS Office med OpenOffice=
,=20
Outlook med Evolution/Kmail, og Explorer med Mozilla/Galeon/Konqueror.=20
Om de s=E5 bruker et propriet=E6rt program til =E5 utf=F8re jobben sin - =
hva s=E5?

I de minste s=E5 bruker de ikke lenger et propriet=E6rt operativ system.

Arne
--=20
Arne K. Haaje	| T: 69 92 04 90
Bregneveien 9	| F: 69 92 04 91