[Olug-list] desktop distroer (var: Slackware)

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Tue, 01 Oct 2002 17:14:24 +0200

Erik Grinaker wrote:

> - Den "vanlige" hjemmebrukeren

> Også her er det et stykke igjen, men distroer som Lycoris eller Mandrake
> vil nok passe disse best. Viktige poenger er hardware-kompatibilitet, et
> bra (og windows-aktig) utseende per default, enkel installasjon av nye
> programmer, god Windows-integrasjon og It Just Works(tm)-teknologi :)

Her sitter jeg med SuSE, som jeg i likhet med Mandrake har
installert flere ganger, Red Hat likeså.

Etter å ha prøvd disse tre, vil jeg si at SuSE og Mandrake er likeverdige
når det gjelder det meste, og bare synsing kan gi grunnlag for noe
egentlig
skille i preferanse mellom de to. Begge finner "alt" av lydkort,
skjermkort
og annet periférutstyr uten problemer.

Som de fleste formodentlig vet, kan både Mandrakes nyeste og den
kommende SuSE 8.1 lese alle Windows-filsystemer, deriblant NTFS.

Per Inge Østmoen
http://www.alpha-gruppen.com/