[Olug-list] desktop distroer (var: Slackware)

Erik Grinaker erikg@wired-networks.net
02 Oct 2002 18:19:34 +0200

On Wed, 2002-10-02 at 14:28, Dag wrote:
>=20
> Minne, ja det kan g=E5 veldig my minne (men man brude kunne klippe sammen=
 10=20
> minuter hjemme video med 256 MB uten problemer).  Men Dual AMD 1600 CPU??=
? Vi=20
> har en video redigerings station her p=E5 jobben som redigere video helt =
fint=20
> med en P2 400.  N=E5r de skriver slike CPU krav s=E5 tror jeg at det er f=
or =E5=20
> gjemme veldig d=E5rlig optimatisert kode.

Nei, hovedgrunnen her er nok det at andre videoredigeringsprogrammer
(slik som Premiere) krever at du prerendrer alle effekter (slik som
crossfades, slides og annet), mens Cinelerra kj=F8rer alt dette i sanntid.
Iaf slik jeg har oppfattet det. Og slikt trenger man nok litt juice til.

--=20

Erik Grinaker
Freelance UNIX/Linux systems consultant
http://erikg.wired-networks.net

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a
genius to understand the simplicity"

                                         -- Dennis Richie