[Olug-list] Mandrake/Suse og grafikk-kort

Denis Braekhus denis@startsiden.no
Wed, 2 Oct 2002 22:50:47 +0200

Quoting Per Inge Oestmoen <pioe@coldsiberia.org>:
> Betyr dette at SuSE støtter dette kortet, mens Mandrake ikke gjør det?
> Er det noen som vet? Jeg trodde at støtten for skjermkort lå i
> kjernen, men i så fall hvorfor oppgir SuSE at deres distro takler G550
> mens Mandrakes nyeste ikke gir noen melding om det samme.

Kommer vel an på hva du mener. Støtten for grafikk i form av framebuffer er vel
så standard at praktisk talt alle nye kort som også støtter noen VGA standarder
kan brukes.

I X er det jo X serveren du bruker som har drivere. SuSE og MDK bruker jo begge
XFree så det er vel bare evt. versjonsforskjeller som utgjør forskjell i støtten
? Tviler sterkt på at dette er tilfelle, og tipper Mandrake bare har uteglemt
dette, eller at driveren ikke er så god, men god nok til at SuSE velger å liste
den, men Mandrake ikke ..

--
Denis Braekhus - ABC Startsiden AS
http://www.startsiden.no