[Olug-list] Mandrake/Suse og grafikk-kort

Thomas Gramstad Thomas Gramstad <thomas@ifi.uio.no>
Thu, 3 Oct 2002 18:49:32 +0200 (MEST)

On Wed, 2 Oct 2002, Nicolai Langfeldt wrote:

> G550 er ganske fint til sin bruk, dual head, DVI o.l.  Desverre
> trenger det så vidt jeg kan forstå binary only driver modul
> p.g.a. at utgangen er macrovisionet eller noe i den rettning
> (macrovision er kopibeskyttelse for videosignaler, nyskjerrige
> kan benytte google)

Du mener vel kopiSPERRE, ikke "kopibeskyttelse"?  Denne mekanismen
beskytter ikke kopiering, den gjør det stikk motsatte: den hindrer
kopiering.  La oss unngå den Orwellianske nytalen til de som
produserer utstyr med slike mekanismer.

                          - Thomas
Thomas Gramstad
thomas@ifi.uio.no