[Olug-list] Re: Hannemyr vs. Microsoft

Kenneth Rørvik kenneth@argon.no-ip.com
Fri, 11 Oct 2002 10:44:21 +0200 (CEST)

On Fri, 11 Oct 2002, Per Inge Oestmoen wrote:

> Hva slags sikkerhet for sine data er det man i praksis har,
> dersom den programvaren som er nødvendig for å arbeide
> med dataene ikke kan installeres og fungere nå og i fremtiden
> uavhengig av programvarefirmaet?

Eller som du sier, uavhengig av hardware! Mange i vår lille forsamling
liker å mekke på PCene sine, av og til kjøpes det et nytt skjermkort,
eller nettverket oppgraderes, da er det ikke noe særlig å måtte ringe
Microsoft bare for å *aktivere* operativsystemet.

Mitt tips er at MS er i ferd med å skyte seg selv i foten med ganske
kraftig kaliber, i alle fall overfor de som regner seg selv som litt mer
"power user".

Da er det godt at det eksisterer alternativer - OLUG er en viktig instans
der for å hjelpe å fremme fri programvare - i første omgang ved å vokse og
bli en LUG som har et godt tilbud til sine medlemmer, men allerede nå er
vi helt sikkert mange i gruppa som er villige til å ta i et tak for å
fremme Open Source som alternativ. Mitt forslag til EFN er derfor at man i
saker der Linux eller annen open source programvare skal fremmes, gjerne
inviterer oss i OLUG til å være med via OLUG sin postliste. Jeg, og helt
sikkert flere med meg, stiller gjerne med menneskelige ressurser der det
trengs.

--
mvh, Kenneth Rørvik
Nordbergveien 60 A, 0875 OSLO - Norway