[Olug-list] Re: Hannemyr vs. Microsoft

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Fri, 11 Oct 2002 11:04:57 +0200

Kenneth Rørvik wrote:

> Eller som du sier, uavhengig av hardware! Mange i vår lille forsamling
> liker å mekke på PCene sine, av og til kjøpes det et nytt skjermkort,
> eller nettverket oppgraderes, da er det ikke noe særlig å måtte ringe
> Microsoft bare for å *aktivere* operativsystemet.

For den som trenger enda flere argumenter mot Microsofts
lisenspolitikk generelt og implikasjonene av Product Activation, kan
man også laste ned disse dokumentene:

Norsk versjon:

http://www.efn.no/datafrihet.html

Engelsk versjon:

http://www.efn.no/free-desktop.html

> [...]
> der for å hjelpe å fremme fri programvare - i første omgang ved å vokse og
> bli en LUG som har et godt tilbud til sine medlemmer, men allerede nå er
> vi helt sikkert mange i gruppa som er villige til å ta i et tak for å
> fremme Open Source som alternativ. Mitt forslag til EFN er derfor at man i
> saker der Linux eller annen open source programvare skal fremmes, gjerne
> inviterer oss i OLUG til å være med via OLUG sin postliste. Jeg, og helt
> sikkert flere med meg, stiller gjerne med menneskelige ressurser der det

Det er et veldig godt forslag det, og både jeg og Thomas er i
EFN-styret og leser dette. Vi skal skrive oss det bak øret.

--
Per Inge Oestmoen, Norway
http://www.alpha-gruppen.com/