[Olug-list] Kmail-krøll

Denis denis@startsiden.no
Fri, 11 Oct 2002 11:15:38 +0200

On Friday 11 October 2002 11:09, Per Inge Oestmoen wrote:
> Er det noen som har lykkes i å sette opp og bruke Kmail versjon 1.4.3
> under KDE 3.03 med suksess?

Undertegnede bruker KMail som jobbmail klient (må ha noe som takler HTML mail
nemlig) hver eneste arbeidsdag.

> Hos meg er det mulig å laste ned e-post, men når jeg forsøker å sende
> blir posten bare liggende i outboxen, og det er umulig å sende den
> derfra. Ofte crasher hele Kmail også.

Hva slags oppsett har du på utgående mail ? Bruker du lokal sendmail daemon
eller en SMTP server ?

> Er dette en alminnelig erfaring med ovennevnte program og versjon, og
> hva kan gjøres? Er det en elementær feil i oppsettet som jeg muligens
> kan ha begått?

Nei, på mine installasjoner er KMail rock solid. Har utrolig sjelden problemer
med det.. Bruker filterdelen mye, og er generelt veldig fornøyd med KMail.
(Lett å konfigurere til å se pen ut også, kan også sette at enkelte foldere
skal vise HTML mail, mens generelt skal det ikke vises..)

Du holdt på med SuSE 8.1 ? Jeg har SuSE 8.0 her nå, og KDE 3.03 (med
oppdaterte pakker fra Supplementary/KDE/Updates-for-8.0 ..

Vil tro problemene dine hovedsaklig skyldes konfigurasjon i Network delen,
men..

hilsen
--
Denis Braekhus - ABC Startsiden AS