[Olug-list] Kmail-krøll

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Fri, 11 Oct 2002 11:31:02 +0200

Denis wrote:

> Undertegnede bruker KMail som jobbmail klient (må ha noe som takler HTML mail
> nemlig) hver eneste arbeidsdag.

Lovende, da er det sannsynligvis mulig også for meg å sette det opp
slik at det virker.

> Hva slags oppsett har du på utgående mail ? Bruker du lokal sendmail daemon
> eller en SMTP server ?

SMTP server. Men jeg har ikke satt opp smtp.XXX.XX, men mail.xxxx.xx.
Er det kanskje her det ligger, at Kmail krever at man setter smtp selv
om andre epostklienter tolererer mail. når man setter at man har en
SMTP serverforbindelse?

> Nei, på mine installasjoner er KMail rock solid. Har utrolig sjelden problemer
> med det.. Bruker filterdelen mye, og er generelt veldig fornøyd med KMail.
> (Lett å konfigurere til å se pen ut også, kan også sette at enkelte foldere
> skal vise HTML mail, mens generelt skal det ikke vises..)

Ja, Kmail virker svært attraktiv. Jeg må bare få den til å virke.

> Du holdt på med SuSE 8.1 ? Jeg har SuSE 8.0 her nå, og KDE 3.03 (med
> oppdaterte pakker fra Supplementary/KDE/Updates-for-8.0 ..
> Vil tro problemene dine hovedsaklig skyldes konfigurasjon i Network delen,
> men..

Dét er hva jeg også regner med. Ja, jeg har SuSE 8.1.

Per Inge