[Olug-list] Krav til RAM

Ask Solem Hoel ask@startsiden.no
14 Oct 2002 14:35:20 +0200

On Mon, 2002-10-14 at 09:21, Kenneth Rorvik wrote:
>=20
>=20
> 16MB skal g=E5 for en enkel firewall, men det er for lite til =E5 kj=F8re=
 noe
> IDS som foreks snort og desslike. I stedet for RedHat eller annen distro
> ville jeg valgt en tilpasset l=F8sning som for eksempel clarkconnect elle=
> ipcop, eller til og med floppyfw, som kj=F8rer fra en enkelt floppy. Det =
er
> faktisk nok dersom alt du trenger er en enkel firewall. Dersom du skal
> [...]

Hardware requirements fra Firewall-HOWTO
http://ldp.linux.no/HOWTO/Firewall-HOWTO-4.html#ss4.1

Avhengig av hvor mye trafikk som skal gjennom er kanskje=20
16MB nok, men skal du kjoere stateful filtering i 2.4.x iptables
kan kanskje 16MB vaere litt lite.

Vil absolutt anbefale en floppy-basert firewall distro
for denne spesifikasjonen.

--=20
Ask Solem Hoel    [+4722808579 | +4797962181]
ABC Startsiden AS [ http://www.startsiden.no]