[Olug-list] mysql - php og apache på RedHat 8.0

Joachim Mæland joachim@profine.net
Thu, 24 Oct 2002 21:52:36 +0200

Thursday 24 October 2002 20:45, skrev Øystein Svartveit:

> Jeg har satt opp en RedHat (8.0) box for å prøve meg litt fram med
> php og mysql. Det meste er greit, og alt fungerer tilsynelatende hver
> for seg, men det ser ut som om ikke RH har klart å installere mysql
> "inn i" PHP eller.no.

Installerte du php-mysql ?

> Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in
> /home/test2/public_html/firstdb.php on line 13

Kan tyde på at pakken ovenfor ikke er installert...

> Håper noen kan hjelpe meg, og aller helst at det bare er å rette op=
> ettellerannet i en config-fil. :-)

Dersom du får ytterligere problemer kan du sjekke litt i
/etc/httpd/conf/httpd.conf og /etc/php.ini
eventuelt poste _deler_ av disse.
utskrift fra phpinfo() er det også greit å kunne kikke litt på...

> Hvis dette er misbruk av denne listen, så si fra, så skal jeg slutt=
> med en gang.

Mange medlemmer ønsker mer trafikk av denne sorten, andre ikke... Uansett er
det ikke misbruk... :-)

mvh
Joachim
--