[Olug-list] mysql - php og apache på RedHat 8.0

Erik Grinaker erikg@wired-networks.net
24 Oct 2002 21:52:47 +0200

On Thu, 2002-10-24 at 20:45, Øystein Svartveit wrote:

> Jeg har satt opp en RedHat (8.0) box for å prøve meg litt fram med
> php og mysql. Det meste er greit, og alt fungerer tilsynelatende hver
> for seg, men det ser ut som om ikke RH har klart å installere mysql
> "inn i" PHP eller.no.

> Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in
> /home/test2/public_html/firstdb.php on line 13

Dette kommer av at php'en din ikke har støtte for mysql. I RedHat kan
dette legges til ved å installere en pakke som heter php-mysql eller noe
slikt (lenge siden jeg har vært på rh).

> Hvis dette er misbruk av denne listen, så si fra, så skal jeg slutte
> med en gang.

Hehe, nei, dette er overhodet ikke misbruk - snarere tvert imot.

lykke til!

--

Erik Grinaker
Freelance UNIX/Linux systems consultant

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a
genius to understand the simplicity"

                                         -- Dennis Richie