[Olug-list] Re: Vurdert røykeforbud under OLUG-samlingene i bunkeren?

Thomas Gramstad Thomas Gramstad <thomas@ifi.uio.no>
Fri, 27 Sep 2002 18:24:13 +0200 (MEST)

On Fri, 27 Sep 2002, Joachim Mæland wrote:

> Jeg kan ikke garantere at det aldri røykes i lokalene i andre
> sammenhenger, men i egenskap av styremedlem stemmer jeg slik:
> Røykfri Bunker i forbindelse med møter og andre arrangement....
>
> mvh
> Joachim, (Som har ventet på at noe slikt skulle komme)

Nå har ikke jeg fått vært i bunkeren ennå, men jeg kan mene noe
om saken for det... :)

Jeg mener faktisk at det er i alles interesse at det aldri røykes
i lokalene.  Hvis det ikke er god ventilasjon mens det røykes, vil
jo "dritten" sette seg i stoff, møbler, vegger osv.  Vi som bare
plages av tobakksrøyk vil kanskje ikke kjenne så mye til det
senere, men det vil derimot de som i tillegg er allergiske.
Røyken er ikke bra for elektronikken i maskinene heller!
Så derfor mener jeg: henvis all røyking utendørs/utenfor lokalene.

Thomas Gramstad
thomas@ifi.uio.no
"Isn't making a smoking section in a restaurant a lot like making
a peeing section in a swimming pool?"