[Olug-list] ISDN-oppkoblingsproblemer

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Tue, 01 Apr 2003 10:47:12 +0200

Joachim Mæland wrote:

> Tar en råsjans, siden mdk ikke er min greie*...:

Det går sikkert bra, det.

> Høyreklikk på panelet, Add to panel, Internett, Modem Lights...
> Høyreklikk på appletten, velg Preferences og gjør ønskede valg.
> Dette forutsetter at Runar har rettigheter til å starte/stoppe
> oppkoblingen som vanlig bruker.

Takk skal du ha. Dette vil nok løse problemet. Jeg bruker selv den
samme Mandrakeversjonen, men har ikke ISDN og kunne følgelig heller
ikke sette det opp da jeg hadde maskinen her.

> * Har nettopp erstattet RH7.3/8.0 med mdk9.1 på 3 av mine maskiner, er
> svært imponert over det meste... Denne muligheten skal være tilgjengelig
> i de fleste distroer, såfremt en slik applett er installert..(?)

Runar har nå i likhet med meg selv mdk 9.0. Men jeg har imidlertid 9.1
tilgjengelig, så det vil ikke være noe problem å reformattere og bytte
til Mandrake 9.1. Vil du eller dere andre anbefale en overgang til 9.1
fremfor å fortsette med 9.0?

Neste spørsmål blir følgende: Runar skal også lage medlemsblad for
ALPHA-gruppen, og trenger et sideombrekningsprogram à la Adobe
PageMaker som går under Linux, eller i alle fall et avansert program
som kan lage et helt blad, og er i stand til å levere filer som kan
leses av det trykkeriet vil bruker til å få ut bladet. Det vil være
sterkt ønskelig at det kjører under Linux, slik at Runar ikke trenger
å reinstallere Windows. ('98 som fulgte med maskinen, ingen mennesker
med selvrespekt bruker XP.)

--
Per Inge Oestmoen, Norway
http://www.alpha-gruppen.com/