[Olug-list] SuSE 8.2 has trouble reading a second (NTFS) disk

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Sat, 26 Apr 2003 00:52:50 +0200

erikg@wired-networks.net wrote:

> Du trenger støtte for NTFS i kernelen. Enten rekompiler kernelen din med
> NTFS-støtte (howto på www.tldp.org), eller hent inn ntfs-modulen for
> suse-kernelen, dersom en slik finnes.

Men har ikke denne kjernen støtte for NTFS? På SuSE's sider fremgår
det også at så er tilfellet. Er det ingen andre enn meg som har SuSE her?

Se også min andre replikk: Jeg kastet frem en ukvalifisert tanke om at
jeg, da jeg valgte en annen partisjonering enn SuSE ville ha, laget
trøbbel. Kan det nytte å reformattere og legge inn alt sammen på ny?
(Du verden, dette begynner å ligne på Windows)

> Deretter skal du kunne mounte den med ntfs som filsystem, evt sette den i fstab.
> Merk at Linux kun har lese-støtte for ntfs.

Mandrake 9.0, 9.1 og SuSE 8.1 hadde bare lesestøtte, og det fungerte
100% på min maskin for alle tre.

SuSE 8.2 har faktisk skrivestøtte også, men SuSE anbefaler ikke at den
brukes uten fullstendig sikkerhetskopi av innholdet.

Per Inge Østmoen