SV: SV: [Olug-list] SuSE 8.2 has trouble reading a second (NTFS) disk

Erik Grinaker erikg@wired-networks.net
26 Apr 2003 16:56:12 +0200

On Sat, 2003-04-26 at 16:53, Per Inge Oestmoen wrote:
> bash: insmod: command not found

Du må installere pakken modutils, som inneholder bl a insmod-kommandoen.

>  > #mount [ntfs partisjon] [mountpoint]
>
> Vel, jeg har altså ikke én, men fire NTFS-partisjoner.

I så fall kjører du bare fire mount-kommandoer, og mounter de
forskjellige partisjonene på forskjellige steder. F eks:

mkdir /mnt/ntfs
cd /mnt/ntfs
mkdir disk1 disk2 disk3 disk4

mount -t ntfs /dev/hda1 disk1
mount -t ntfs /dev/hda2 disk2
mount -t ntfs /dev/hda3 disk3
mount -t ntfs /dev/hda4 disk4

(avhengig av hvilke partisjoner du bruker etc)

--
Erik Grinaker
http://erikg.wired-networks.net

"To iterate is human, to recurse, divine"
  - Robert Heller