SV: SV: [Olug-list] SuSE 8.2 has trouble reading a second (NTFS) disk

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Sat, 26 Apr 2003 18:59:23 +0200

Erik Grinaker wrote:

> Du må installere pakken modutils, som inneholder bl a insmod-kommandoen.

Men, modutils 2-4-22-33 er allerede installert.

> I så fall kjører du bare fire mount-kommandoer, og mounter de
> forskjellige partisjonene på forskjellige steder. F eks:

> mkdir /mnt/ntfs
> cd /mnt/ntfs
> mkdir disk1 disk2 disk3 disk4
> mount -t ntfs /dev/hda1 disk1
> mount -t ntfs /dev/hda2 disk2
> mount -t ntfs /dev/hda3 disk3
> mount -t ntfs /dev/hda4 disk4

> (avhengig av hvilke partisjoner du bruker etc)

Ja, men da må jeg altså mounte disse partisjonene for hver gang jeg
skal bruke dem? Hvorfor skal dette være nødvendig når SuSE 8.1,
Mandrake 9.0 og Mandrake 9.1 leste dem helt automatisk uten problemer?
De var bare der på samme måte som mine Linux-partisjoner.

Per Inge Østmoen